Sunday 24 July 2011

ဦးခ်စ္လွိဳင္ႏွင့္ ဦးဥတၱမ

ဥကၠဌအျဖစ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေသာ ဦးခ်စ္လွိဳင္၏ မိန္႔ခြန္းစကားတြင္ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမ၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို 
 ေအာက္ပါအတိုင္းျမြတ္ဆိုခဲ့သည္။

ယခု ကြ်ႏ္ုပ္တို႔အလယ္သို႔ အရွင္ဦးဥတၱမကိုယ္ေတာ္ၾကီး ကိုယ္တိုင္ၾကြေရာက္ရပ္ေတာ္မူလွ်င္ ရိွခဲ့ေလျပီး။ 

 ထိုအရွင္သည္ အတၱဟိတ တည္းဟူေသာ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားကို တံေထြးေပါက္ကဲ့သို႔ 
 မွတ္ထင္စြန္႔ပစ္ေတာ္မူျပီးမွ မရိဟိတတည္းဟူေသာ ျပည္သူအမ်ိဳးသားအေရးကိုေတြး၍ စိမ့္စိမ့္ျခိ့္ျခိမ့္ 
 လွံဳ့ေဆာ္ ေဆာင္ရြက္မူျခင္းေၾကာင့္ မြန္ျမန္မာအမ်ိဳးသားတို႔၏ စိတ္ေနအာသီသသည္ကား ေရွးကႏွင့္မတူ 
 အမူေျပာင္းေရႊ႔ ေရွ့ေရးတြင္သာ ပဒုမၼာၾကာလႊာဝတ္မွံဳတို႔သည္ ေနအာရုဏ္တန္ခိုးျဖင့္ ပြင့္ျဖိဳ့သန္စြမ္း 
 လန္းလန္းစြင့္စြင့္ရိွသည့္ အမူအရာ ဆင့္ကာဆင့္ကာ သာ၍ပင္ လ်င္လ်င္ ကြန္႔ျမဴးျခင္းရိွေလသည္။

ထိုအရွင္ဦးဥတၱမ၏ ေထ ာင ္ဒါဏ ္အက်ဥ္းခံျခင္းတည္ဟူေသာ ဒုကၡစရိယာေၾကာင့္ 
 အမ်ိဳးသားၾကီးပြားခ်မ္းသာေရးလုပ္ငန္းသည္ လွ်မ္းသည္ထက္လွ်မ္း က်န္းက်န္းခိုင္မာလ်က္ ေဆာလ်င္မၾကာ 
 ေအာင္ရမည့္အေျခဟု သူသူငါငါတို႔က အားက်မခံစိတ္မာန္တတ္ၾကြရိွလာၾကေလျပီ။

ဆရာေတာ္သည္ ဤသို႔လွ်င္တတိုင္းျပည္လံုး၏ ဥကၠဌနာယက တို႔က ေလးစားသမွဳ ဂရုျပဳအားကိုးျခင္း 
 ခံခဲ့ၾကရေလသည္။

ဂ်ဴပလီေဟာ၌ ေျပာခဲ့ျပီးေနာက္ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမသည္ မႏၱေလးျမိဳ့မွပင့္ေဆာင္၍ ၾကြေတာ္မူသည္။ 

 ဝါေခါင္လဆန္း -ရက္ေန႔ မႏၱေလးျမိဳ့အိမ္ေတာ္ရာ ဘုရားတြင္း ခန္းဇရပ္တြင္ အိႏၵိယ ကြန္ဂရက္အသင္း၊ 
 မူဆလင္ ခီလာဖက္အသင္း၊ တရုတ္ဗုဒဘာသာအသင္းႏွင့္ ရဟန္းပရိသတ္။ 

 လူပရိသတ္တို႔က 
 ၾသဘာစာဖတ္ၾကားျခင္းကို ခံယူျပီးလ်င္ ျပန္လည္ေျပာၾကားေသာ မိန္႔ခြန္းစကားမွ ထုတ္ႏုတ္ခ်က္မွာ 
 ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္၏။

ရဟန္းေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ားႏွင့္ ဒါယကာ၊ ဒါယကာမအေပါင္းတို႔၊ ဆရာေတာ္သည္မႏၱေလးျမိဳ့သို႔ 
 ဝါေခါင္လဆန္း -ရက္ေန႔တြင္ ေရာက္လာစဥ္က ျမိဳ့ၾကီးသူျမိဳ့ၾကီးသားႏွင့္ သာကီႏြယ္ဝင္အရွင္ရဟုန္းတို႔ပါ 
 မၾကံဳစဖူးအထူးတလည္ ခရီဦးၾကိဳဆိုၾကသည္ကို ျပန္၍ဆပ္ရန္ မကုန္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ 
 ေက်းဇူးၾကီးလွပါသည္။

ရန္ကုန္ျမိဳ့ကထြက္လာစဥ္က ဤကဲ့သို႔ ျပိဳင္ဘက္မရိွေလာက္ေသာ သဒၵါတရားမ်ိဳးျဖင့္ သမိျမန္မာျပည္ၾကီး၏ 
 ေရွ့ေဟာင္းရာဇဌာေနမင္းေနျပည္ေတာ္မွ မေရတြက္ႏိုင္ေသာ ျပည္သူတို႔သည္ 
 စရိတ္ေၾကးေငြအေျမာက္အျမား အကုန္အက်ခံလွ်င္ ယခုေလာက္ ဒုကၡမ်ားစြာ ေရာက္ရမည္ကို စိတ္ကူးမွ် 
 မထည့္မိပါေၾကာင္း။

ယခုၾကြေရာက္လာေသာ မင္းပရိသတ္တို႔တြင္ မင္းေဆြးမ်ိဳးရိုးလူမ်ိဳးဆက္ႏြယ္ေဟာင္းတို႔၏ သားေျမးမ်ား 
 ပါဝင္ၾကလိမ့္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

ဦးပဥၹင္းသည္လည္း ရန္ကန္ျမိဳ့အနီး ကမာရြတ္၌ ထင္ရွားေက်ာ္ေဇာေသာ စစ္သူၾကီး -ဦးတို႔၏ 
 ခံတပ္တည္ရာ တပ္ကုန္းဟူေသာ အမည္ေဟာင္းေနရာတြင္ တည္ေဆာက္ထားေသာ ေက်ာင္းတြင္းမွ 
 လာေရာက္ရပါသည္။

  ၎ခံတပ္ေဟာင္းေနရာတြင္ ခံတပ္ရင္တား အေဟာင္းအျမင္းတို႔၏ အစအနမ်ား 
 ဘာမွ်မရိွေတာ့ဘဲ ရဟန္းေက်ာင္းသာ ရိွေနပါ၍ ထိုသူရသတၱိႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ စစ္သူၾကီးေဟာင္းတို႔၏ 
 တည္ရာဌာနတို႔ႏွင့္ သူရဲေကာင္း သတိၱေကာင္းတို႔သည္လည္း ၎ခံတပ္တို႔ႏွင့္အတူ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔၏ 
 စိတ္တြင္ကင္းရွင္းေပ်ာက္ကြယ္သြားပါေၾကာင္း။

ယေန႔တြင္ ျမန္မာတို႔အား မိမိအေရးအရာတို႔ကို ကိုယ္တိုင္ စီမံခန္႔ခြဲရန္ မသင့္ေလ်ာ္ေသးေသာ လူမ်ိဳးညံ့ဟု 
 အမွတ္ျပဳထားပါသျဖင့္ အမ်ိဳးပ်က္ျပီးလာေသာ ျမိဳ့သူျမိဳ့သားတို႔သည္ ရွိဳက္ၾကီးတငင္ ငိုယိုရန္သာ 
 ရိွေတာ့ပါေၾကာင္း။ 

 ထိုသို႔ ငိုယိုသံကို မိမိတို႔နားမ်ားမွ မျပတ္ပင္ၾကားရဖန္မ်ား၍ မိမိကိုယ္တိုင္ပင္ 
 စြပ္စြဲၾကသည့္အတိုင္း မသင့္ျမတ္ေသာ လူမ်ိဳးညံ့ပင္ ျဖစ္တန္ရာသည္ဟု ထင္မွတ္စ ျပဳလာၾကပါေၾကာင္း။ 

 ေလာကဓာတ္ပညာတြင္ စိတ္ညိူ႔ေသာ အတတ္တစ္ခုရိွသည္ဟု ၾကားဖူးပါသည္။ 

 ၎စိတ္ညိူ႔ေသာ 
 အတတ္ျဖင့္ လိုရာကို အၾကိမ္းေပါင္းမ်ားစြာ ၾကားနာေနရေသာအခါ မိမိတို႔ အတိတ္အေရးကို 
 ေမ့ေလ်ာ့ေလွ်ာက္သြားပါေၾကာင္း။ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔အားမသင့္ေလ်ာ္ မေလ်ာက္ပတ္ေသးဟု အေခၚခံရျပီး 
 ပညာဗဟုသုတမရိွဟု ဆိုၾကေလျပီ။ 

 ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားၾသဇာကိုသာ အရာရာမွာခံယူသည္ဟု 
 ကဲ့ရဲ့ၾကေလျပီး။

 ရိုင္းစိုင္းသည္ဟု ေျပာၾကားၾကေလျပီ။ စိတ္ညိွဳ့ေသာ ပညာမ်ိဳးျဖင့္ ၎တို႔ဆိုသမွ်သည္ 
 အမွန္သာျဖစ္သည္ဟု ထင္မွတ္စျပဳလာၾကပါေၾကာင္း။

ထပ္မံ၍ေျပာရန္မွာ ျမန္မာလူမ်ိဳးျဖစ္ေနေၾကာင္းကို ေမ့ေလ်ာ့ေစ၍ ဘယ္အခါမွ တဖန္ျပန္မရႏိုင္ေသာ 
 ဘိုးဘြားမိဘတို႔ ခံစားခဲ့ၾကေသာ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာႏွင့္ ၾကြဝယ္ေပါမ်ားျခင္းတို႔ကို မမွန္းဆတတ္ၾကေလျပီ။ 

ဘိုးဘြား မိဘတို႔ ပိုင္ဆိုင္ခံစားခဲ့ၾကေသာ ျမင့္ျမတ္ၾကီးမားေသာ ေလာကီ ေလာကုတၱရာ အတတ္ပညာတို႔ကို 
 သင္ၾကားႏိုင္စြမ္းသည္ ဟူသမွ်တို႔ကိုလည္း ဆံုးရွံဳးၾကရာေလျပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း။


No comments:

Post a Comment